Føtex hjemmelevering
Formål
Formidle føtex som arbejdsplads og derved skabe interesse om virksomheden, for nye medarbejdere.
Platforme
TV2 Play og SoME
Den gode serviceoplevelse fra føtex-butikkerne skal helt hjem til hoveddøren. Derfor er det ikke chauffører, der leverer, men servicebude, og det er ikke en nem opgave at tiltrække de mennesker, der mestrer den gode service og samtidig ser det fysiske arbejde som en fordel. Derfor bad føtex os om en employer branding kampagne, der skulle fortælle den ægte historie om to servicebudes arbejdsglæde.
Personlige historier til employer branding
En forudsætning for veloplagte og positive medarbejdere er selvfølgelig at det bagvedliggende setup fungerer. Her fandt vi endnu engang ind til nogle af servicebudens motivationer for at arbejde hos føtex hjemmelevering: De arbejder i en virksomhed, med gode arbejdsforhold, ordentlige køretøjer og så er de en del af Salling Group-familien. På lige vilkår som kollegaerne i butikkerne.
Det blev begrænsningernes kunst da vi skulle vælge de servicemedarbejdere, som vi ville portrættere i kampagnen. Hos de to servicebude Sivan og Joan fandt vi nogle helt ekstraordinære historier, som bare måtte fortælles.
Derfor valgte vi TV2 Play, som har alle fordelene fra den digitale verden, bl.a. i forhold til at segmentere på geografi. De 2 historier blev lagt i rotation, så seerne skiftevis kunne opleve dem. Samtidig faldt valget på, at distribuere versioneringer til forskellige sociale medier.
Det primære mål, altså at få flere ansøgninger fra kvalificerede kandidater, kom hurtigere end forventet, så føtex er nu klar til at levere hjem til endnu flere kunder.
“Videoerne har simpelthen resulteret i en større mængde af ansøgere. I det hele taget har vi fået rigtig god feedback på videoerne. Særligt nævner folk, at vi ligesom viser ”rigtige” mennesker, hvilket er med til at skabe en enorm troværdighed. Vi kan virkelig mærke, at det styrker hele vores brand, når vi formår at have skildret mennesket bag uden at bruge noget fast manuskript eller storyboard”
Karina Sommer
Marketingsdirektør, føtex
Få gratis sparring omkring employer branding
Book en session og hør, hvordan I kommer igang med employer branding
Vi bringer det bedste
frem i virksomheder
“Uanset de opstillede rammer tager vi et
helhedsorienteret perspektiv på opgaven og
insisterer på at få det bedste frem i vores kunder.
– for vi bliver stolte, når vi gør vores kunder stolte.”
Christian, CEO
Vi flytter
holdninger og adfærd
for mennesker
og virksomheder
Hos Create Media er vi videospecialister af hjerte, men vores indgangsvinkler er vidt forskellige. Det gør, at vi er drevet af at udfordre og gøre tingene på vores egen måde.
For os handler det om at få mennesker og virksomheder til at vokse, at se potentialet og folde det helt ud.
Create Media ApS
Adresse: Helge Nielsens Allé 7.4C - 8723 Løsning
Telefon: 20 18 03 06
Mail: kontakt@createmedia.dk
CVR: 40481826
Title | Address | Description |
---|---|---|
Helge Nielsens Alle 7, 8723 Løsning, Danmark |