Intern Kommunikation

Engagerende og inspirerende indhold med klare budskaber.

Levende kommunikation til levende virksomheder

Opmærksomhedsøkonomien raser for fuldt skrald. Organisationer er i forandring med hjemmekontoret og det globale miljø. Derfor er det vigtigere end nogensinde før med engagerende, inspirerende indhold med klare budskaber.

Ved at bruge video til jeres interne kommunikation, sĂĄ skærer I automatisk filteret fra. Lad nøglemedarbejdere stille sig frem og kommunikĂ©r direkte til medarbejderne. Alt behøver ikke være sĂĄ stringent og kedeligt, lad personligheden skinne igennem og energien smitte – pĂĄ den mĂĄde bliver kommunikationen i øjenhøjde.

Inspiration til intern kommunikation

Konferencevideoer

Strategiudrulning

Intern stolthed

State of the nation

Brandingudrulning

Onboarding videoer

“Processen sammen med jer har været intens og hektisk,
men den har også bare været til UG, kryds og slange!
Jeg har ikke en finger at sætte på noget af jeres arbejde. ”

Gitte Munkholm Stadsgaard,
Head of Marketing & Communication hos Eurowrind Energy

FĂĄ gratis sparring til din interne kommunikation

FĂĄ gratis sparring til din interne kommunikation

Book en session og hør, hvad vi kan gøre for din interne kommunikation.

Inspirationscases

Hvordan bruger vores kunder video til intern kommunikation?

Netto Speedup 3.0

Hvordan konverterer man x antal butikker pĂĄ rekordtid?

Netto har på rekordtid skulle forvandle deres butikskoncept af næsten 400 butikker i hele Danmark. Det er en proces der virkelig kræver en stor indsats af hele koncernen. I Create Media producerede vi en række videoer, som forklarer, hvordan udrulningen kommer til at foregå for hver enkel butik og hvad der er best practice. Indsatsen kræver meget ude i regionerne og det fortjener anerkendelse – derfor har vi også produceret takkevideoer fra ledelsen til distrikterne – og faktisk også omvendt. Løbende har hver enkel Netto medarbejder, uanset stilling, kunne følge konverteringsrejsen i deres HR-system.

Stark konferencer

Stark afholder hvert år interne konferencer for deres butikschefer og for deres ledere. Siden 2020 har vi i Create Media været videopartneren på konferencerne. Vi har skabt engagerende videoer, som fortæller om dagligdagen ude i de 85 Stark butikker, hvor medarbejdere på kryds og tværs af afdelingen deler deres viden og erfaring, de oplever i deres lokalebutikker. Samtidig bruger ledelsen aktivt konferencerne til at annoncere nyheder, regnskabstal og “State of the nation”. Vi leverer til hver konference over en times videoindhold, fordelt på en masse små korte videoer med klare budskaber, som let deles rundt i organisationen efterfølgende.

Netto BC Seminar

Netto afholder hvert år Butikschef Seminar (BC) for deres hundredvis af butikschefer. Et event, hvor deres arbejde i den grad bliver anerkendt med præmieoverrækkelse, bliver opdateret på nye tiltag og med en masse teambuilding. Vi leverer flere forskellige produktioner til eventet. Det helt store gennemgående tema for dagen er: Hvem bliver Årets Butik, butikschef og distrikt. På forkant har vi været rundt i flere af landets butikker, som er nomineret, og lavet en nomineringsvideo, som forklarer hvorfor lige netop den butik/chef/distrikt er nomineret. Videoerne bliver vist på aftenen sammen med præmie overrækkelse.

I løbet af selve seminaret har vi et hold afsted, som laver video fra eventet, som faktisk bliver filmet og klippet i løbet af dagen, og afspillet i salen om aftenen – sĂĄ inden festlighederne for alvor tager fat, genoplever de dagen pĂĄ 2 minutter til stor glæde. Bagefter bliver dagen brugt til markedsføring af Netto som arbejdsplads, hvor videoen deles pĂĄ b.la. Linkedin.

Eurowind – Brand Launch

Eurowind Energy fra Hobro er en international virksomhed med medarbejdere spredt over store dele af verden. Tilbage i 2021 stod de foran en lancering af deres nye visuelle identitet og brand. Før offentligheden fik det nye brand at se, så var det vigtigt at fremvise dét og udrulningsstrategien internt. Derfor tog Eurowind Energy fat i os i Create Media for at få lavet en “Brand Launch” video, som fortæller, hvor virksomheden kom fra og hvilken ny retning, den er på vej i, og hvordan den nye visuelle identitet kan hjælpe på rejsen.
Produktet blev en intern video (med en ekstern versionering) og dertilhørende livestream, som hele organisationen på tværs af landegrænser kunne følge med i, hvor designbureauet også var inviteret ind for at fortælle om tankerne bag.

FAQ – Onboarding

Hvad er en onboarding video?
En onboarding video er designet til at introducere nye medarbejdere til en virksomhed. Den forklarer vigtige processer, virksomhedskulturen, forventninger og giver en generel velkommen til teamet. Den kan ogsĂĄ bruges til at opfriske eksisterende medarbejderes kendskab til arbejdsgange.
Hvor lang bør en onboarding video være?

En onboarding video bør være lang nok til at dække alle nødvendige informationer uden at overvælde den nye medarbejder. Typisk varer de mellem 2-10 minutter, afhængigt af kompleksiteten af informationen. Det kan være en god idé at opdele informationen i flere kortere videoer.

Hvordan sikrer jeg, at medarbejderne ser og forstĂĄr videoerne?
For at sikre, at videoerne bliver set, kan du integrere dem i din HR-platform eller intranet, hvor de er lettilgængelige. Brug af quizzer eller feedback-sessioner efter videoen kan hjælpe med at vurdere forståelsen og engagere medarbejderne yderligere i indholdet.

Create Media ApS

Adresse: Helge Nielsens Allé 7.4C - 8723 Løsning
Telefon: 20 18 03 06
Mail: kontakt@createmedia.dk
CVR: 40481826

Title Address Description
Helge Nielsens Alle 7, 8723 Løsning, Danmark

Christian Valbjørn