Grundfos

Mød Brian fra Wales. En udvikler med hjertet det rette sted.

Ydelse

Employer Branding

Platform

Linkedin, landingpage og stillingsopslag

Levering

1 stk. herovideo

Baggrund

Grundfos, med hovedsæde i Bjerringbro, er verdens største producent af pumper.

Virksomheden står overfor en digital transformation, der skal gøre deres pumper smartere – til gavn for installatører, brugere og planeten. At være verdens største producent af pumper kommer med en mulighed for at løse vand- og klimaudfordringerne, som verden står overfor – og den udfordring vil Grundfos være med til at løse.

Arbejdsopgaven var klar: Grundfos ønskede en employer branding video, fordi den digitale transformation kræver solide, digitale talenter. Der er dog nogle parametre, der gjorde opgaven ekstra krævende.

Placering af virksomheden i Bjerringbro gør, at digitalafdelingen har sværere ved at tiltrække de digitale talenter, som bor i de større danske byer. Samtidigt er produktet – en pumpe – heller ikke det mest sexet produkt i forhold til udviklermålgruppen.

Development
with a Purpose

Det stod hurtigt krystalklart for os, at Grundfos’ værdier og formål ikke bare var noget som var besluttet i et mødelokale af direktionen og proppet oven på virksomheden.

Værdierne spirer nedefra og op igennem organisationen, og er virkelig noget som medarbejderne, vi har talt med, lever og ånder for. Her fandt vi Grundfos’ konkurrencemæssige fordel, når de skal tiltrække de rette digitale talenter – og det blev vores vigtigste opgave at få inkorporeret og kommunikeret dette i deres employer branding.

Vi har efterhånden knækket koden til at finde de rette repræsentanter for virksomheder i deres employer branding. Og med Grundfos blev det hurtigt begrænsningens kunst, fordi der er så meget talent i den digitale afdeling, som er enormt purpose drevet og menneskerne bød på så mange historier – både om arbejdet, men i særdeleshed også deres personlige liv.

“Responsen er god, både på indholdet og på håndværket bag, så kudos til jer 🙂
Det er lige før jeg håber at nogen synes det er skrammel,
for jeg er squ ved at være træt af at rose jer…”

Ulf Bach-Vedel, Senior Project Manager hos Grundfos

Få gratis sparring til dit employer branding

Book en session og hør, hvad vi kan gøre for dit employer brand.

Grundfos-x-Brian-brille.00_01_43_15.Still001
Det menneskelige perspektiv
Vores valg faldt på Brian fra Wales, som skulle være kampagnens ansigt udadtil – en erfaren udvikler med hjertet det rette sted. Det er ikke robotter, Grundfos ansætter, men mennesker med familie og en hverdag uden for arbejdet.

De egentlige produkter – pumperne – blev rykket i baggrunden, og resultaterne kom mere i fokus. Især hvordan Brians arbejde har en positiv effekt på omverdenen. Køreturen til Bjerringbro vendes ligeledes til noget positivt – Brian kører væk fra byen, væk fra trafikkens knudepunkter, når han skal på arbejde. Ligeledes kører han modsat af bilerne på vej hjem. I filmen reflekterer Brian over, hvad denne alenetid giver ham – det at kunne efterlade arbejdet på kontoret og komme frisk hjem til familietid, som betyder så meget for ham.

Vi bringer det bedste
frem i virksomheder

“Uanset de opstillede rammer tager vi et
helhedsorienteret perspektiv på opgaven og
insisterer på at få det bedste frem i vores kunder.
– for vi bliver stolte, når vi gør vores kunder stolte.”

Christian, CEO 

Christian Valbjørn Create Media
Create Media Holdet

Vi flytter
holdninger og adfærd
for mennesker
og virksomheder

Hos Create Media er vi videospecialister af hjerte, men vores indgangsvinkler er vidt forskellige. Det gør, at vi er drevet af at udfordre og gøre tingene på vores egen måde.

For os handler det om at få mennesker og virksomheder til at vokse, at se potentialet og folde det helt ud.