fbpx

føtex Hjemmelevering Employer Branding

Bagom føtex Hjemmelevering

føtex har rykket den gode indkøbsoplevelse online, og leverer dagligvarer hjem til kunderne i hovedstadsområdet.

Den gode serviceoplevelse fra føtex-butikkerne skal helt hjem til hoveddøren. Derfor er det ikke chauffører, der leverer, men servicebude, og det er ikke en nem opgave at tiltrække de mennesker, der mestrer den gode service og samtidig ser det fysiske arbejde som en fordel. Derfor bad føtex os om en employer branding kampagne, der skulle fortælle den ægte historie om to servicebudes arbejdsglæde.

Personlige historier til employer branding

Vore udgangspunkt for at arbejde med employer branding, er spændende og personlige historier. Vi havde knap tændt vores kamera før vi konstaterede, at “den gode kundeoplevelse” ikke bare er noget, som føtex siger. Medarbejderne lever og ånder for den.

En forudsætning for veloplagte og positive medarbejdere er selvfølgelig at det bagvedliggende setup fungerer. Her fandt vi endnu engang ind til nogle af servicebudens motivationer for at arbejde hos føtex hjemmelevering: De arbejder i en virksomhed, med gode arbejdsforhold, ordentlige køretøjer og så er de en del af Salling Group-familien. På lige vilkår som kollegaerne i butikkerne.

Det blev begrænsningernes kunst da vi skulle vælge de servicemedarbejdere, som vi ville portrættere i kampagnen. Hos de to servicebude Sivan og Joan fandt vi nogle helt ekstraordinære historier, som bare måtte fortælles.

2 forskellige historier, med to forskellige personligheder

Projektet blev baseret på 2 medarbejdere i føtex hjemmelevering. Sirvan og Joan.

Medievalg

Denne case var særlig udfordrende fordi, at føtex ikke bare havde ét, men hele to kommunikationsmål for kampagnen. Samtidigt med at vi skulle formidle værdierne i føtex hjemmelevering som arbejdsplads, skulle kampagnen også tale til den københavnske målgruppe, som bestiller dagligvarer online. I og med at føtex hjemmelevering kun er aktive I københavnsområdet, så indsnævrede det det geografiske område, samtidig med at vi ønskede optimal dækning i målgruppen.

Derfor valgte vi TV2 Play, som har alle fordelene fra den digitale verden, bl.a. i forhold til at segmentere på geografi. De 2 historier blev lagt i rotation, så seerne skiftevis kunne opleve dem. Samtidig faldt valget på, at distribuere versioneringer til forskellige sociale medier.

Det primære mål, altså at få flere ansøgninger fra kvalificerede kandidater, kom hurtigere end forventet, så føtex er nu klar til at levere hjem til endnu flere kunder.

 

Create Media ApS

CVR: 40481826
Adresse: Helge Nielsens Allé 7.4C - 8723 Løsning
Telefon: 51 93 39 93
Mail: kontakt@createmedia.dk

Title Address Description
Helge Nielsens Alle 7, 8723 Løsning, Danmark

Christian Valbjørn

v