Netto Madspild
Det er vigtigt at have fokus på madspild
Baggrund
Netto er en frontløber i at italesætte dette problem i detailhandlen og faktisk var de den første dagligvarekæde i Norden, som har offentliggjort deres tal for madspild.
Netto har siden 2014 introduceret en række initiativer, som skal sørge for at en større del af madvarerne ender i folks maver og ikke i skraldespanden.
For at fremhæve hvilke tiltag, Netto tager for at maden bliver spist, og samtidig inspirere både private, men også andre i detailhandlen til at tænke over madspild, fik vi til opgave at lave en kampagnefilm omkring emnet.
Opgaven
Mange af Nettos initiativer er ting, som de selv kan optimere, men størstedelen af madspild bekæmpelse foregår i parløb med forbrugeren – derfor var det vigtigt at kommunikere, hvad forbrugerne kan gøre af forskel, når de ligger vare i indkøbskurven.
I tæt samarbejde med Netto fik vi defineret målgruppen, som kampagne henvender sig til og castet personale til filmen.
Vi flytter
holdninger og adfærd
for mennesker
og virksomheder
Hos Create Media er vi videospecialister af hjerte, men vores indgangsvinkler er vidt forskellige. Det gør, at vi er drevet af at udfordre og gøre tingene på vores egen måde.
For os handler det om at få mennesker og virksomheder til at vokse, at se potentialet og folde det helt ud.
Create Media ApS
Adresse: Helge Nielsens Allé 7.4C - 8723 Løsning
Telefon: 20 18 03 06
Mail: kontakt@createmedia.dk
CVR: 40481826
Title | Address | Description |
---|---|---|
Helge Nielsens Alle 7, 8723 Løsning, Danmark |